då var det dags igen

Passar väl på att skriva några rader här nu. Imorgon är det återigen
dags för att sätta sig på tåget 125 mil norrut och säga hej då. 
Det är bara ett år kvar av skolan och som jag längtar till vi är klara.
Börjar bli ruskigt less på skolan nu och motivationen till att plugga?
ha finns ingenstans. Det som skrämmer mig mest är att komma hem
till en tom och tyst lägenheten. Senaste veckorna har det varit full rulle,
människor runt mig som jag älskar. Nu ska jag till tomheten och tystnaden.
Ingen mamma eller pappa ingen lillebror eller storasyster och ingen liten
fis som springer runt och säger bil bil bil. Inga mer kvällar men mina fina
vänner. Usch!!  Senaste gångerna jag varit här hemma så har det kännts
skönt att få komma till Luleå igen men nu känns det inte så. Det känns tungt
i hjärtat att imorgon behöva krama om familjen och inte veta när jag får krama
dom igen. Är väl det som är en av de jobbigaste bitarna att inte veta när
jag får se dom igen. Hur som helst... Så har det avslutats bra denna helgen
med fest, boda borg, mys och nu ska jag iväg och äta palt hos farmor. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0