2012 blev 2013

Helt plötsligt var det 2013, 2012 gick fort och vi kör en liten årsresume och en lista!
Januari, februari och mars:
Tror minsann inte det hände så mycket, i januari kom Elin ner hit
och vi hade några dagar med mys, skratt och ullaredsbesök. Födelsedagsfest
hos snurran, som vanligt toppen! Drog igång med träningen igen i ett försök till
att bli fit. I februari gjorde vi palt tillsammans för första (enda) gången som blev
förbannat lyckad! En bokning blev det också av en helg i Dundret/gällivare som blev
av senare.En ny tatuering gjorde jag också, sist men absolut inte minst så kapade Hanna
av mitt hår och jag är sedan dess korthårig! I Mars fick jag besök, något som senare
rann ut i sanden, hade en trevlig kväll hos elin, fortsatte med träningen, skrev en tentajävel,
som gick bra tack vare vår pluggteknik bestående av spel. Avslutade Mars uppe i Gällivare
med dom bästa, där inneledde jag även..
 
April, maj och Juni
Som sagt första helgen i april var vi i dundret och åkte skidor och det var en
underbar helg med dom bästa, perfekt väder, skratt och pensionärsvarning. Var
trötta tjejer som begav sig hemåt. När jag kom hem, väntade mamma, pappa
och lillebror i Luleå, en vecka med dom var underbart. Firade min födelsedag
gjorde vi också. Påsken firade jag med sussi och Emelie, i emelie fann jag en
underbar vän som jag idag är oehört tacksam för. april betydde ännu en pluggbubbla,
ännu en tenta och däremellan ännu mer träning. 1a maj vaknade jag i skellefteå
hos hanna, fick fixad frillan och fick krama en av mina bästa vänner en gång till innan
sommaren. Hade hejdå fest med glamourtema, hade en toppenkväll med tjejerna
och njöt ordentlig av deras sällskaap. Kort därpå åkte jag hem till mamma och pappa
för sommaren, började praktiken, pussade och kramade nära och kära och framförallt
så gifte sig Sandra och Daniel! Det var en av höjdpunkterna på hela året! Juni
innebar sista gången med slitna jobbarbrallor och thsirt och byttes ut mot gråa byxor
och grön skjorta, jag var numera konsumanställd. 
 
Juli, augusti, september
Juli betydde slut på allt var slappt hette och jobbet satte igång ordentligt,
jag jobbade 3 veckor i streck utan en ledig dag, fritids varvades med konsum.
Fritidsjobbet tillät mig träffa världens bästa Linda, en tjej som förstod mig sen dag 1.
Noah fyllde 1 och han är numer än stor pojk, det var storkalas som gällde!  Vi avslutade
juli starkt med min 3e springsteen konsert som var den bästa hitills, fyfan så jävla bra
även det en av årets höjdpunkter. Utöver detta var det vännerna och familjen som gällde,
mys varvades med fest och härligheter. Augusti bjöd även på en höjdpunkt eller ja flera
slut på jobbandet och dags för semester. En vecka i Grekland med Mamma, sol, bad, god mat
och goda drinkar hela dagarna. HEELT UNDERBART! Pappa fyllde år och första gången på 3 år
som jag var hemma och firade honom, plöstligt händer det. 1a september var jag tillbaka i Luleå
efter mer än 3 månader, att träffa alla underbara igen gör alltid saken lättare. Skolan drog igång
och det kändes roligt, men ack så fel vi hade. Vi körde en förbannat rolig helg i Piteå hos
elin jag och emma, den helgen skrattade jag så magen konstant gjorde ont. Vi tillbringade en
del tid i skogen för att lära oss växter, haha! En helg hos min finaste Hanna, med en utgång
och födelsedagsfika som vi bla hann med. Hann inte vara hemma en månad så åkte jag
hem på spontanbesök en vecka, hos mamma och pappa. En vecka med mys, kärlek och fest.
 
Oktober, november, december.
Oktober inleddes med praktik som gjordes med sussi vilket gjorde dagarna lättare
och roligare. Förutom det så var oktober grå och trist och jag var nere rätt mycket. Kom igång
med träningen, IGEN haha!Ännu mer plugg och skola, tenta, rapporter, ikt! Det var mycket där
ett tag. 1a November satt vi återigen i tentasalen, denna gångenn nervösare än nervösast!
Fyfan men det återigen bra, tacka vet jag att plugga på ett ''roligt'' sätt. Sen kom Hanna och livet
började kännas lite lättare, jag började känna mig positiv, vi hade en superhelg, med utgång, mys
och en massa massa suurr! Tätt inpå kom syster och noah för några dagars besök kan varit bästa
veckan på hela hösten. Mys med lilleman, skratt på leos, besök i pite och mycket annat. Började läsa femtio nyanser böckerna, och blev fast! på mindre än 3 veckor var 2 böcker utlästa. Det blev vårat
samtälsämne, snuskböckerna. Bakade lussebullar med emma, tränade, tentareslutatet kom, glädje! 
Bokade resan hit ner, med en till biljett, emmas! Julbord med dom fina, ett mycket lyckat sådant.
December, ja skola, en lunch med klassen, julmys, hejdå till tjejerna och packa. Satte mig på
ett tåg söderut med emma. Kom hem i tid, möttes av kramar och kärlek. Dagarna med emma gick
fort, vi fixade naglarna, var på ullared, ute i vimlet, mös framför musikhjälpen, spelade spel, 
åt palt,skrattade och mådde bra. Efter att jag  kramade emma hejdå har dagarna gått snabbt
och det börjar närma sig hemgång. Jag jobbade lite i december, fick mycket fina klappar,
åt masssaaa julmat, körde all in på juldagen, mös med vänner och familj. Firade in nya
året med fina vänner...
 
Utöver detta? en massa, fest, mys, träning, vänskap, ilska, tårar, sorg, kärlek, hat,
framförallt så blir allting inte alltid som man tänkt sig.  
 
Och nu är det Januari igen. Året gick fort, ett år fyllt med känslor, lite dippar men även
höjder. Jag hoppas att 2013 blir lite bättre, och att det nu är min tur! En nystart. Om ett år
så tar vi examen, detta året blir mitt sista i Luleå, en konstig känsla. Långt bort men
ändå så nära. Detta året handlar om att må bra, bättre än 2012. Tack mina nära och
kära för att ni även 2012 stod vi min sida. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0