Lätta sitt hjärta

Ofta är jag rädd för att skriva ut vad jag egentligen tänker
och skriva det jag verkligen vill. Men ibland behöver man få ut
det man har inombords som gnager.. Det är mycket i mitt
liv som många av er inte har en susning om och som jag aldrig,
aldrig skulle skriva ut här i bloggen. Men något jag skrivit om är
mitt självförtroende och min självkänsla.

Det är något jag jobbar på varje dag, jag försöker intala mig själv
att jag kan och att jag är bra, men det är så svårt. Jag har så svårt
att ha tillit till mig själv. Jag har svårt att tycka något bra om mig själv,
klart att jag har dagar då jag känner att nej men idag är det en bra dag
och känner mig nöjd med mig själv. Ibland har jag många sådana dagar
på rad men sen behövs det så lite för att putta ner mig till noll igen.
Jag jobbar på det varje dag och försöker men det är inte lätt.
vi har alla saker i bagaget som är tunga på olika sätt, mina har satt sig
på tron till mig själv. Jag har folk runt omkring mig som hela tiden
försöker få mig att vara positiv och ofta så är jag en person som inte
visar utåt att det är något som är jobbigt, därför försöker jag skriva om
det för att lätta på hjärtat. Folk som säger till mig att jag är bra osv,
men jag har så svårt att ta åt mig, varför? Det handlar inte om att jag
inte tror på er, utan det handlar om att jag inte litar på mig själv.
Jag har mina mål, och det är inget jag pratar högt om, utan det är för
mig själv och ingen annan. Jag önskar bara att jag för en gångs skull
skulle kunna se mig med annan människas ögon. Gång på gång
försöker jag intala mig själv att motgångar gör mig starkare.

Usch så depp det blev men jag var tvungen att få ur mig detta,
saker som gått runt i min hjärna dom senaste dagarna helt enkelt.
Dels för att det är okej att inte hela tiden var på topp men framför
allt för att få lätta mitt hjärta.

/puss m

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0