tänker tillbaka..

Jag sitter och tänker tillbaka på året som gått. För ett
år sedan visste jag inte var jag skulle hamna, hade sökt in
till högskolan men inte fått svar. Kommer så väl ihåg dagen
jag fick svar att jag kommit in på mitt första val, förskollärare
i lule. Det var lyckorus, lycka från topp till tå. På den vägen är det.
eller när jag, mamma och pappa satte i nyckeln till min lägenhet
och jag för första gången satte foten i mitt hem. Att jag träffade
madde och johanna dagen innan skolan och då inte hade någon aning
om hur bra vänner vi skulle bli. När jag under nolle-p insåg att jag 
inte skulle vara ensam utan ha en massa vänner runt mig.
Sen jag började på högskolan och flyttade förra året ja så mycket har hänt.
Vi har upplevt så mycket tillsammans, vi har skrattat tillsammans, gråtit tillsammans,
mått bra tillsammans, mått dåligt tillsammans, men vi har hjälpt varandra genom
allt! Alla sena kvällar med madde framför tvn, och alla världsproblem vi löst tillsammans,
Resan till turkiet med tjejerna, alla utekvällar, promenader, kvällar fulla med rastlöshet,
kvällar när vi tryckt i oss onyttigheter för att sedan ha ångest.

Det finns så mycket jag
minns när jag täker tillbaka och jag ångrar mig inte för en sekund att jag förra sommaren
bestämde mig för att flytta norrut för ja, då hade ni inte funnits i mitt liv.
Ni har hjälpt mig genom allt, och funnits vid min sida hela tiden. Det har bara gått
ett år och jag känner mig redan starkare tillsammans med er och vet jag alltid kan
lita på er till 110%. Efter ett år har vi upplevt så mycket glädje, smärta, lycka, sorg
och alla andra känslor tillsammans, jag undrar hur nära vänner vi kommer vara när
vi är färdiga med skolan? För skolan kommer någon gång vara färdig men jag
kommer aldrig vara färdiga med er!
Tack för att ni finns med på denna resan och ni är helt otroliga! Detta året
ångrar jag inte för fem öre, det är tack vare er jag har klarat av allt som hänt
och tack vare er jag vill kalla Lule för mitt hem, jag älskar er

Kommentarer
Postat av: EmmaaaaO

Jag sitter med tårar i ögonen, vad fint skrivet! ÅH <3

2011-06-19 @ 17:34:53
URL: http://empooo.blogg.se/
Postat av: sussi

Nåååh <3

2011-06-20 @ 11:55:10
URL: http://sussiisuu.blogg.se/
Postat av: Madde

Exakt så kan jag resumera mitt gångna år oxå, bara med lite annorlundare detaljer men ändå med en gemensam nämnare - även jag flyttade till Luleå där jag fann dig, en vän som jag aldrig kommer "bli färdig med, aldrig."



Love you mitt hjärta, väldigt vackra rader! <3

2011-06-27 @ 16:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0