året som gått

Januari:
Det blev en del festande och mycket mys med vänner.
Hade praktik på en förskola och då jag insåg att jag ville
jobba med det, tack vare det som jag är där jag är idag.
Jobbade med projektarbetet som gick ut på att jag
tränade världens underbaraste handbollslag. Gjorde andra
operationen på mitt andra ben som gick bra :) Mycket i skolan.
Februari:
Ännu mer fest ;) Fick hem en katalog från Luleå universitet och
det var då allt började på riktigt, då jag insåg att jag verkligen ville
flytta. 80-tals fest där vi skakade rumpa ordentligt ;). Marie fyllde år
vilket firades med fika och presenter och sedan kortspel i hennes källare.
Mars:
Började tröttna på snön. Var på cup med handbollslaget jag tränade,
grymt roligt :). Vi fick hämta ut våra studentmössor och längtan efter
studenten blev STOR.
Jag blev gladare och gladare och mådde otroligt bra. Träffade Sarah första
gången på väldigt länge och det var härligt :D Vi hade otroligt mycket i
skolan, med många föreläsningar och inlämningar.  en av mina bästa
kompisar hamnade på sjukhus vilket gjorde mig orolig, tur att du mår
bra idag emma :) Hängde självklart en del med emmy <3 Fest, fest ännu
mer fest. Vi körde en förfest hos emmy där vi spelade med andra ord
och henke hade bästa förklaringen på batman
Gänget började tagga som bara den inför turkiet och jag och emmy började
ha otroligt många myskvällar <3.
April:
Vi betalade resan till turkiet.
Jag fyllde 19 och det firades med tjejerna.
Jag och matilda stekte ordentligt på min födelsedag ;).
Jag, Marie och Emmy spenderade några dagar i stockholm! Den resan
kommer jag aldrig glömma.
Jag sökte in till högskolan lite överallt, men mitt första val var Lule.
Jag åkte till göteborg med mamma för att leta balklänning och det gick
bra.
Världens bästa emmy fyllde år <3 Jag och emmy var och tittade på
Pesets teaterföreställning som var otroligt bra och våran underbara emma
var helt klart bäst ;).
Maj:
Min halvfarfar gick bort och det blev lite deppigt. Tino döptes och vädret
var najs :D
Många kvällar med emmy och tjöt om allt mellan himmel och jord.
Vi gick en massageutbildning i skolan och fick massage :D fick en allergisk
reaktion och resan till turkiet närmade sig. Vi åkte iväg på resan som
vi väntat på i ett halvår. Vi hade livets vecka och kom varandra närmare.
Det var den bästa resan med bästa tjejerna.
VÄRLDENS BÄSTA RESA!
Juni:
Vi gick på balen, vi tältade, vi festade men framförallt vi tog studenten.
Den underbaraste dagen i mitt liv. Hade ett leende på läpparna från morgon
till kväll.
Jag väntade på att beskedet från högskolan.. Spenderade midsommar
i göteborg med familj och släkt.
Juli:
Vädret var otroligt bra och spenderade många dagar i solen. Spanien vann
fotbolls VM. Åkte till Stockholm med mamma, pappa och lillebror och spenderade
några underbara dagar där. Becka kom hem från USA, som vi saknade henne.
Augusti:
Var på Lager med Becka, lite shopping. Jag sa hejdå till min absolut bästa vän.
Emmy och jag skulle nu sära på oss, över 130 mil ifrån varandra. Det var det
jobbigaste jag gjort. Jag packade in hela mitt liv i lådor och sa hej då till släkt
och vänner. Vi åkte först på en underbar släktträff. Efter det sa jag hejdå till
Lillebror och Storasyster. Nu skulle jag, mamma och pappa se mitt nya hem för
första gången. Jag träffade Madde och Johanna dagen innan vi skulle börja
universitet. Ett helt nytt liv fick jag. Jag träffade världens underbaraste människor
och har fått vänner för livet. Vi festade mycket under nolleperioden
och därifrån har vi minnen som aldrig kommer försvinna. ,Luleå är numera mitt hem!
Johanna och Malin kom och hälsade på och överraskade mig så otroligt
mycket. Världens finaste present att dom kom. Blev helt överlycklig <3.
September:
Skolan började på riktigt och jag började komma iordning ordentligt i
min nya lägenhet. Vi var på spexet och fick se våra phösare på riktigt
för första gången. Farmor kom och hälsade på under en dag :). Skolan
var verkligen igång och vi pluggade och hade ångest och umgicks. Jag saknade
alla där hemma och hade en depp period som jag sedan tog mig ur.
Mycket tack vare underbara vänner. Vi var på allstar och såg hockey
och många kvällar blev myskvällar.
Oktober och november:
Bytte ut min pstav med emma som stöd, haha eller stöd och stöd
hon höll på att svimma ;). Första snön kom. Vi hade den tuffaste
pluggperioden hittills. Med salstenta, två hemtentor och en rapport.
Körde en utekväll med gänget som var otroligt rolig. Vi var chearleaders
och vi hade GRYMT roligt.
Kändes som vi inte hade ett liv ett tag det enda vi gjordevar att plugga.
Ja och emma kom med i en kom igånggrupp och vi tog äntligen tag
i träningen. Vi hade vår första salstenta. Hade en underbar helg med
besök av hanna och frida. Vi var på besök i haparanda och körde en
grym kväll med resten av tjejerna. Fick även besök av Lillebror, syster och
kusin. Hade en underbar vecka tillsammans med dom. Snön kom ordentligt
och jag fick julkänslor väldigt tidigt. Vi hade VFU och jag och emma började
träna på riktigt som galningar.
Vi åkte pulka i ormbacken vilket ledde till en lårkaka för min del men otroligt
mycket skratt. Hade många mysfredagar med madde framför idol. :).
Första advent kom och gänget hade adventsmys med massa gott och mycket skratt.
December:
Började köpa julklappar och skicka julkort. Började nedräkningen för att
få åka hem. Tittade på handbolls em för damerna och var på hockey
med madde :D Jag, Jessica, Frida och Johanna gjorde en otroligt vacker
tavla på bilden. Annika fyllde år och det firade vi med kalas som var otroligt
bra. Skrattade så jag grät :D
Såg idolfinalen tillsammans med underbara vänner hos emma. Köpte klart
alla mina julklappar och började förbereda mig för min resa söderut. Jag fick
åka hem och är fortfarande hemma. Jag har träffat alla mina underbara vänner.
Jag har firat jul med världens underbaraste släkt och firat nyår med underbara
vänner. Nu har jag bara några få dagar kvar hemma. Och det känns jobbigt ska jag
erkänna.
Sammanfattning:
Året 2010 har varit underbart med resor, partyn och många förändringar, jag bor
inte längre hemma och jag har nu en egen lägenhet i Lule. Där har jag även hittat
många helt jävla underbara vänner. Jag trivs bra med livet! 2010 har bidragit till
många bra och fina minnen. Tackar alla mina vänner för året som gått. Jag älskar er.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0