Varför Luleå?

Den frågan jag har fått flest gånger sen jag flytta hit är
- Varför Lule?
- Vad pluggar du till ?

Så vi kan väl reda ut dom sakerna nu :)
Varför jag valde att flytta till Lule är för det första
pappa kommer från Gällivare här i norrland. Sommaren
2009 åkte vi till Gällivare dels för lite semester och sen
hälsa på farfar i hans sommarstuga i Dokkas en liten liten
håla utanför gällivare. Under resan blev jag heelt förälskad
i norrland, det är så fint och så mycket trevligt folk. Sen
ville jag prova på något nytt och var trött på Jönköping så
när jag för ungefär ett år sedan sökte in till universitet så
var Lule mitt första val och på den vägen är det.
Gissar att jag har lite norrländskt blod i mig efter pappa ;).
Hur som helst så trivs jag huur bra som helst och är otroligt
nöjd med mitt val.

Jag pluggar till förskollärare. Jag gick idrott/hälsa på gymnasiet
och ville först bli sjukgymnast men efter att ha praktiserat
i förskoleklass två gånger var jag fast det är detta jag vill med
mitt liv så det är det jag pluggar till. Det är en otroligt rolig
utbildning, visst ibland jobbigt men just nu roligt och jag har
förmodligen den bästa klassen ever :D underbara fina vänner!


Visst är det ibland jobbigt att vara så långt ifrån familjen men
det går lättare och lättare för var dag som går och mamma och
pappa är ju bara ett telefonsamtal bort.
Något annat ni är nyfikna på :D?


bjuder på en härlig bild från i somras på mig och min älskling Johanna som
jag saknar förjävla mycket!

Kommentarer
Postat av: Jane

Nej vad roligt :) Frågade för jag har bott i Skövde hela livet men var uppe i Umeå för något år sedan och blev käääär. Norrland verkar ha den tendensen att man förälskar sig i det ;)

2011-02-03 @ 00:49:58
URL: http://thediarybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0