inte åka hem

Båda idag och kvällen igår har jag spenderat mycket med att tänka
på om jag ska åka hem en vecka och hälsa på nu eller om jag ska vänta
till jul.. Jag har kommit fram till att vänta fram till jul.

Varför?
Jag har mycket plugg nu och hemma blir det nog inte mycket plugg..
Men framförallt för att om jag åker nu så kommer det bli sjukt jobbigt
att komma tillbaka och säga hejdå till familjen igen. Det stärker mig
ganska mycket att vara själv. Många av dom som går i min klass och
som är mina nya underbara vänner, har redan bott själva innan och det
är inte så många som flyttat 120 mil från från alla nära och kära. Jag säger
inte att det inte är jobbigt för dom. Men jag har under mina 19 år, alltid haft
mitt hem, hemma hos mamma&Pappa och nära till släkt och vänner.. Fram till
för snart två månader sedan. Då packades nästan hela mitt liv in i en bil och
flyttade 120 mil. Det är en stor omställning från att vara hos tryggheten mamma
och pappa till att bo så långt bort. Jag trivs hur bra som helst, tro inget annat.
Men hemlängtan är något jag räknat med och visste att jag skulle få. Och
jag vet att genom att inte åka hem förräns i jul får mig att bli ytterligare lite
starkare och det kommer bli mer speciellt att få åka hem just då vid jul. 

Jag tackar från botten av mitt hjärta alla underbara människor som blivit
mina vänner här uppe. Utan dom hade jag inte klarat mig utan gett upp för
längesen. I love you <3
Ett extra tack till Madde idag, gick in på hennes blogg och såg detta
blev så oehört varm i hjärtat! Vänner är det absolut finaste man kan ha
och madde, du är underbar tack <3 Också till Johanna som också står ut
med mycket av mitt gnäll men som jag vet finns där 24 timmar om dygnet.
Tack till er, ni är mer underbara än ni tror och betyder mer än ni kan ana <3.

Nu ska jag krypa ner i sängen och läsa dom sista tio sidorna av värdegrunden.
Imorgon är tjejerna tillbaka och vi ska se ensam mamma söker tillsammans
som vanligt. Små saker kan göra vardagen så mycket lättare

/puss m

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0