förseningar i tågtrafiken från Lule!

Jag säger bara fyfan! Vilken resa det har varit hittills och tro
inte att jag är hemma, ICKE! För en halvtimme sen åkte jag från
stockholm, jag är helt utmattad och helt slut. Det började ju bra,
tåget var i tid från Lule, sa hejdå till dom andra. Pratade lite med
damen som satt i samma kupé som jag. Sen fick vi reda på att
vi skulle vänta i boden i en timme på ett anslutningståg som var
försenat för folk från det tåget skulle på det vi åkte med, men vi
stod där i mer än 2 timmar.

Pratade med pappa som sa att dom brukar
köra ikapp lite av tiden under natten och hörde även konduktören säga
att vi inte skulle åka in i ume för att spara tid, men det verkade dom
glömma så in till ume iaf. När jag lyckades somna inatt så vaknade
jag av att dom sa i högtalarna att vi fortfarande var två timmar försenade
och att dom skulle kolla med anslutningstågen. Allt gick i samma takt fram
till uppsala då gick ju naturligtvis tågfanskapet sönder och jag var så arg!
Vi stod där i nästan en timme när dom säger att dom fått tag i ett hjälplok
men att det inte skulle vara där förrän runt kl 1 (klockan var då halv tolv).
Sedan fick vi som hade anslutningståg ta ett pendeltåg till stockholm.

Där började de äntligen vända. Jag mötte Linnea som skulle till Alingsås, vi hittade
tillsammans till pendeln och tog oss till stockholm C. Där fick vi våra biljetter
ombokade och ja nu sitter jag här på väg från stockholm, ett tåg som gick fyra
timmar senare än tänkt är helt utmattad och slut. Men jag fick iaf en första
klass biljett istället :P Ska försöka få tillbaka mina pengar på biljetten också.
Men jag är nöjd med att jag kommer hem idag iallafall mindre än två timmar
kvar nu!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0